dinsdag 26 februari 2008

Even voorstellen....

Vandaag doe ik een eerste poging om een blog te starten...
Ik ben Sabine. Normaliter is mijn dagelijkse bezigheid het verzorgen en helpen opvoeden van baby's en peuters. Momenteel ligt dat een beetje anders aangezien ik in zwangerschapsverlof ben van ons tweede kindje en dus even niet-actief ben als onthaalmoeder.
De baby wordt verwacht tegen begin mei (nog een goei twee maanden dus) en Mauro, mijn zoon, kijkt het gelaten aan. Hij beseft duidelijk niet wat hem boven het hoofd hangt... Voor zijn part heeft iedereen een baby in de buik, hij vind het allemaal niet zo bijzonder.
Maar het is niet omdat er geen kindjes in huis zijn dat ik er niet mee bezig ben. Ik mis mijn sloebers wel een beetje en kijk er al naar uit ze terug te mogen verwelkomen in de zomer.
Nu doe ik alvast weer wat inspiratie op voor wanneer ik opnieuw aan de slag ga. Hoewel ik reeds voor de zwangerschapsonderbreking zo ecologisch en milieuvriendelijk mogelijk te werk ging in mijn job en in mijn huishouden, wil ik hier bewust meer tijd voor maken. Via deze blog hoop ik ook mensen te inspireren om dit voorbeeld te volgen. Ik weet niet alles en ik leer elke dag bij en deze ervaringen wil ik delen. Dit houdt ook een uitnodiging in voor al wie dit leest om te reageren en tips en suggesties door te geven.
Een project waar ik zeker werk van zal maken in de toekomst in de opvang is 'donderdag veggiedag'. Voor wie dit concept nog niet kent: www.donderdagveggiedag.be is the place to be op het internet voor meer info. Concreet wil dit zeggen dat in de toekomst donderdag de vaste dag voor bewust geen vlees consumeren zal zijn in de opvang. Als ik weer gestart zal zijn als onthaalmoeke is het dan ook de bedoeling dat je hier recepten en ideëen terug zal vinden om dit zelf ook in de praktijk te brengen. En natuurlijk mogen de reacties van de kleintjes dan niet ontbreken.
Er liggen intussen twee boekjes op me te wachten die ik ik vandaag heb mogen afhalen: "Eten voor de kleintjes - van borst tot boterham" (van Stefan Kleintjes) en de brochure "groene gids voor kleine kids" (een uitgave van velt vzw). Binnenkort laat ik zeker weten wat ik hieruit zoal heb opgestoken....

Geen opmerkingen: