maandag 17 maart 2008

Babyboom...


Het feit dat ik zelf in een zeer vruchtbare leeftijdscategorie zit (ben geboren in '80) zal er wel wat mee te maken hebben, maar het lijkt er aardig op dat er enorm veel mensen zwanger zijn... Of valt dat extra op als je zelf ook met een dikke buik loopt te pronken (of zal ik eerder schrijven waggelen?)
Als onthaalmoeke hoor je mij daar zeker niet over klagen! Werk aan de winkel!
3 van de kindjes waar ik binnenkort mee mag werken zijn nog vollop in de maak, wat dus ook wil zeggen dat er nog wat kraambezoekjes af te leggen zijn.
Tegenwoordig hebben heel veel mensen een geboortelijst of een pamperrekening, maar soms is het ook leuk een kleine verrassing mee te nemen. Op zoek naar leuke kraamcadeautjes met andere woorden...
Ik heb een dik half jaartje geleerd dat ik zelf niet ver hoef te lopen als ik op zoek ben naar een cadeautje dat origineel, ecologisch, fair trade en mooi is en wat steeds in goede aarde valt. Schoonaarde is van hieruit maar Appels door en aldaar in de Vrankrijkstraat is er een winkeltje dat Pluis heet. En de uitbaatster, Lieve, is een heel toffe madam die met plezier uitleg geeft en mee helpt zoeken naar een tof cadeautje. (zie ook www.lievepluis.be)
En het tofste van al is dat ze er ook toffe spulletjes hebben voor de mama's waardoor ik er 'alfantijd' ook mijzelf een pleziertje doe.
't Is niet dat ik mensen op gedachten durf te brengen hoor :-)

Ik zou voor mijzelf nog niet durven beweren dat het aftellen naar mijn eigen kindje al vollop aan de gang is, maar het begint me toch te dagen dat het niet meer oneindig lang zal duren eer er hier ook een donzige baby in de 'kribbe' zal liggen. Niet in het minst door het feit dat de alledaagse dingen steeds meer moeite kosten. Maar ach ik ga er niet te veel over zagen want ik heb nog de luxe dat ik los van mijn huishouden niet echt hoef te werken. Anderzijds wil ik even alle toekomstige mama's die wel tot het einde van hun zwangerschap een job uitoefenen een hart onder de riem steken: 'chapeau ladies, you've got my ultimate respect' want het lijkt me echt niet evident...

Geen opmerkingen: