vrijdag 7 maart 2008

economisch ecologisch


Onder het motto: "tegen een gevulde portemonnee zeg ik geen nee" heb ik vandaag alweer een ontdekking gedaan.
Omdat het project "katoenen luiers" voor Mauro prematuur is afgevoerd geweest, heb ik een tijdlang een zo ecologisch mogelijk alternatief gezocht. Moltex öko luiers voldeden een tijdje, maar helaas was Mauro een hevig 'plasmachien' en ben ik even overgeschakeld naar de 'echte' pampers, die toch gedurende de nacht iets beter absorberen. Vandaag de dag valt dat plassen al veel beter mee en besloot ik terug te keren naar het ecologisch wegwerp - pampertje. Aangezien we bij ons in de gemeente de luiers apart mogen binnenbrengen voor recyclage, denk ik dat de milieu-impact bij deze nogal meevalt.
Anyhow, de moltex öko dus. Eerst van plan ze in de bioplanet te gaan kopen, we moeten toch in Gent zijn volgende week. Daarna het schitterende idee gekregen om eens te kijken of ik ze niet rechtstreeks van fabriek kan kopen, die is hier namelijk vlakbij. En ja hoor, ontex heeft een fabriekswinkel en tadaa: zo heb ik zelfs nog een flinke uitsparing gedaan, want heb ipv 10,49 euro voor een pak nu 7,24 euro betaald... Dat kan toch al tellen :-)
Allen daarheen zou ik zo zeggen :-) Ik weet alleszins wat gedaan nu.

Geen opmerkingen: