donderdag 1 mei 2008

Borstvoeding...

Terwijl alles hier een beetje op zijn plooi begint te vallen en Ubi zich een rustige baby toont, heb ik even de tijd om een kleine aanvulling te doen.
Ik ben blij dat mijn jongste zoon zich ontpopt heeft tot een gretige mamamelkfan. Zodoende gaat alles heel erg vlot.
De meeste voordelen van de borstvoeding zijn gekend, maar toch heb ik weer iets nieuws geleerd van de kraamverzorgster en de vroedvrouw.
Ubi heeft een beetje last van verstopte traankliertjes waardoor zijn oogjes een beetje toe zitten en er gele korstjes op komen. Er zijn heel veel kindjes die daar last van hebben en de behandeling ervan is simpel: oogjes en neusbrug losmasseren en daarna uitspoelen met fysiologisch water en een steriel gaasje. Wat ik niet wist is dat na deze behandeling een beetje moedermelk in de oogjes druppelen wonderen doet en ontsmettend werkt. In het begin is het eventjes sukkelen om de melk goed te richten, maar algauw gaat het vlot. En als het toch onhandig is, is het ook nog te doen om de melk op te vangen in een afgekookt potje en op te trekken in een leeg plastic tuubje van het fysiologisch water.

En terwijl de mama borstvoeding geeft en nog wat op krachten komt... is het wel zo handig als papa een beetje helpt in het huishouden :-)

superpapa @ work

Geen opmerkingen: