woensdag 30 juli 2008

De calendula-cake!



Zoals beloofd...

De kippen hadden voor 4 eitjes gezorgd, de eksters waren op tijd verjaagd....
Ik heb dus een cake gebakken met de calendula-bloemblaadjes er in.
Ik heb er nog wat stukjes verse ananas ingedaan ook, lekker zoet en fruitig. Helaas slecht voor de voedselkilometers...


Hier een kleine evaluatie:

Ik heb de cake gemaakt naar recept van de 4/4 cake met daarbij de blaadjes van 3 grote calendula-bloemen. Ananas in kleine blokjes werd ook toegevoegd.

De textuur was prachtig: niet te droog, niet te brokkelig. Ideaal.


Wat de calendula betreft: dit heeft niet veel gedaan aan de smaak denk ik. Bovendien was door het gebruik van eigen scharreleieren de cake vrij geel van kleur. Volgende keer echt meer en donkerdere blaadjes gebruiken, dat levert misschien een mooi visueel effect op.

Dus: De cake was echt lekker, maar ik vrees dat de bijdrage van de goudsbloemen eerder beperkt was.




*u mag gerust watertanden*

1 opmerking:

Mama van drie zei

het ziet er in ieder geval lekker uit zeg!