donderdag 31 juli 2008

Donderdag veggiedag (4)

Ik ga vooreerst beginnen met me te excuseren dat ik vandaag een beetje vals speel. Vandaag is Me-time. Het gerecht met bijhorende foto's zijn eigenlijk klaargemaakt vorige dinsdag, want vandaag zijn er geen kindjes. De vakantieregeling wil het zo en ik ben er niet rouwig om. Zelfs Mauro is niet in de buurt: die speelt vandaag bij oma. Even tijd om met vrienden af te spreken (komt er veel te weinig van!) Tof toch!

Desalniettemin nog een ideetje hier voor een veggiemenu voor kiddies. Eigenlijk is het om eerlijk te zijn een soort van op de tast en het gevoel samengooien van dingen die ik nog in huis had. Maar wel degelijk met een resultaat dat er zijn mag.
We aten Quinoa met courgette, paprika en champion, met gebakken gemarineerde tofu.

De marinade van de tofu bestond uit een bodempje groentebouillon met daarbij shoyu en curry-kruiden. De tofu was reeds in reepjes gesneden toen hij de marinade inging. Zo heef hij twee uur gestaan. Daarna gebakken in zonnebloemolie. Lekker!


De groenten gewoon klaargestoofd. De Quinoa gespoeld en gekookt. Alles samen in de pan. Smullen! Heel lekker voor groot en klein.

Evaluatie: lekker lekker lekker (vond iedereen)


Groot voordeel: als je de groenten groot genoeg snijdt kunnen ook kleinere kinderen dit probleemloos aan. Fingerfood!

Nadeel (beetje toch): een geluk dat ik mijn keukenvloer niet gefotografeerd hebt achteraf, of je begon er nie aan. (Edoch dat hoort erbij met klein kinders, niewaar? - We kunnen niet alle dagen puree eten als er zoveel lekkers is in de wereld)

Geen opmerkingen: