donderdag 10 juli 2008

Donderdag veggiedag!


Vandaag zijn we op reis geweest...
Naar een land hier heel ver vandaan,... *waar het niet regende*...

Niet in het echt, maar wel in de keuken.
We aten vandaag iets héééééél lekkers. Uit het boekje 'veggie op kot'
(te verkrijgen bij EVA) heb ik libanese tabouleh gemaakt en we hebben dat gegeten samen met een marakesh-schijf, op basis van kikkererwten.

Tabouleh bestaat voornamelijk uit bulgur (gebroken tarwekorrels) en geloof het of niet... het was voor mij de eerste keer in het leven dat ik dat at. Maar.... zeker niet de laatste keer. Was zoooo lekker! (Ik maak eigenlijk geen slechte dingen :-) ) Verder zaten er ook nog lente-uitjes, tomaten, verse munt en wat olijfolie in, waarbij ook een klein beetje citroensap.

In het recept stond dat we het koud moesten (konden) eten, maar wij hebben het lauwwarm gegeten en dat was ook heel erg lekker.... Ik kon er ook niet aan doen dat ondanks de niet-zo-zomerse temperaturen de bulgur niet wou afkoelen.

Het is me een ideaal idee om als side-dish bij een BBQ te geven, bij een buffetje, of gewoon als maaltijd op zich, op een moment dat je niet echt nood hebt aan een barok gevoel in de maag bij het verlaten van de tafel.

Ik geef toe dat dit niet de doorsnee kinderopvang-kost is, maar 't is voor velen vakantie, dus zitten we ook een klein beetje in een ander ritme....

Geen opmerkingen: