donderdag 31 juli 2008

Vlinder-spotting

Gisteren gespot in onze tuin door detail-master Mauro:
het oranje zandoogje.

Deze mooierd was zo lief om te blijven zitten tot ik terug was met de camera.
Bovendien ontvouwde hij zijn vleugels om ons een beetje te helpen zijn identiteit waar te nemen. (met gesloten vleugels kan er verwarring zijn met het bruin zandoogje) *dat weet ik eigenlijk allemaal helemaal niet echt vanzelf. Ik heb zitten lezen in zo een blaadje over vlinders. Maar ik weet het nu. En ik ga het onthouden (denk ik) -- maar het klinkt wel goed hee :-) *







Daarnaast zitten er in de tuin ook vrij vaak kleine koolwitjes, maar die zijn niet zo geduldig om even te poseren, en een vlindernetje hebben we niet, dus daarvan geen foto.

Trouwens, dit weekend is het tuinvlindertelling van natuurpunt. Meer info op www.natuurpunt.be/vlindermee

Geen opmerkingen: