woensdag 13 augustus 2008

De WASmand...

Door technische defecten zitten we al enkele dagen zonder warm water. Zelf opteerde ik zondag nog voor een frisse (lees:ijskoude) douche, maar dat doe ik mijn kinders niet aan.
Dus gingen we over op de beproefde manier: bad op grootmoeders wijze.

Dat idee werd eerst niet warm onthaald door Mauro, hij wou niet in het de wasmand, die dienst deed als badje, gaan zitten. Maar zoals het een peuter van 2 betaamt wou hij er nadat het zandbakzand zijn oren was uitgespoeld, ook niet meer uit.
Ook Ubi vond het plezant, want, zo redeneerden we, nu het water toch warm was, kon hij evengoed meeprofiteren.
De keukenvloer werd door Mauro professioneel gedoopt als nieuwe-badkamervloer toen hij zijn kleine broer even wou helpen zijn haren te wassen: hij klakte de beker water pardoes op de grond leeg. Met als gevolg dat ik met datzelfde badwater ook nog eens mijn keukenvloer heb gedweild.
3 voor de prijs van 1! (en dat met amper 5 liter opgewarmd water!)
"Cheapo's!" hoor ik u denken, en ik beken: ja, ik ben een cheapo geworden. Het is enerzijds milieuvriendelijker minder warm water te gebruiken, anderzijds helpt het ook wel een handje in de portemonnee, met de energieprijzen die sinds ik het laatst nakeek wel verdrievoudigd zijn. En zo blijft er dan weer iets meer geld over om te sparen... voor die zonneboiler bijvoorbeeld die we graag zouden laten plaatsen...

2 opmerkingen:

Mieke zei

Onze poetsvrouw (ahum dankzij de dienstencheques voor zelfstandigen) keek raar op toen ik haar de eerste keer zei dat ze het badwater van floris kon gebruiken voor de keukenvloer maar nu doet ze het al automatisch. Alle beetjes helpen.

Sabine zei

Daar heb je absoluut gelijk in! -Wie weet doet ze het nu thuis of op andere kuisposten ook zo-