donderdag 21 augustus 2008

Donderdag veggiedag (6)





De tomaten in onze serre staan in volle bloei, vandaag nog haalden we er 15 van de struiken!
In het pakket zaten een grote bos verse basillicum en courgettes. Mijn vou (=vader) had me wat tuinajuin aan de hand gedaan. En zo werd de creatie van een "spaghetti met courgette en pesto" een vanzelfsprekend feit. Het recept kwam uit het "Handboek ecologische voeding" van VELT en maakt gewag van tomatensaus en pesto (naast de courgette en de ajuinen en kruiden)
De tomatensaus maakte ik op gevoel van 10 verse tomaten en een recept voor pesto vond ik in het kookboek van "den boerinnenbond"

De kippen zullen treuren vandaag, want er kwamen weinig restjes van de tafel, zo lekker vonden de kindjes het.... en niet alleen de kindjes: Ik ben blij dat ik nog een serieuze portie saus over heb om in te vriezen want het was echt mjammie!

Geen opmerkingen: