woensdag 20 augustus 2008

Had ik maar niet...

...gedreigd naar Mauro.
Gisterenavond nog, hem aanmanend om naar binnen te komen. 't Manneke wou niet. Ik had Ubi vast, dus geen handen vrij om hem met 'fysiek geweld' te dwingen. Dus ik zei: "Kom binnen, of ik doe de deur vast en dan moet je buiten slapen, bij de geitjes".... "Joepie!" zei hij, "Mauro geitjes slapen!" Ik zou een onverantwoorde moeder zijn moest ik hem op cartesiaanse wijze laten ondekken dat dat eigenlijk niet zo leuk is, dus doorstond ik mijn straf voor mijn inconsequent ouderschap: de hele verdere avond was het van "Mauro geitjes slapen.... blief mama" (smeek smeek)

...zo een halve schelp vol speelzand gegoten.
Het zand blijft namelijk niet in die schelp... neen: het zand zit nu overal. Vooral in huis, in bedden, in pampers en zelfs een beetje in mijn hoofd.
En zeggen dat we GELD betaald hebben voor dat zand!

...


Geen opmerkingen: