dinsdag 23 september 2008

Eenvoudig gebak met rabarber, appel en kaneel

Wat ik maakte is eigenlijk een variant op het vruchtengebak van deze zomer. Ik verving de rode vruchten gewoon door kleine stukjes rabarber (die ik op voorhand kort opstoofde) en kleine stukjes appel. Op het laatste dacht ik er nog een klein tikje kaneel bij te doen, maar het gat in de bus was groter dan ik had verwacht en het werd een hele tik. Ik vreesde wat voor een té kaneelig resultaat, maar die vrees was ongegrond. Amper een paar uurtjes na het uit de oven halen was het gebak reeds verleden tijd. Voor een nog herfstiger resultaat denk ik dat wat gemalen noten er ook nog in kunnen, maar dat ga ik nu eens niet direcht uitproberen, want na een variant op eenzelfde thema is het de volgende keer weer tijd om iets heel nieuws uit te gaan proberen, kwestie van te blijven bijleren, en wie weet ooit nog eens volleerd bakker te worden. (ahum)



En nu we het toch over lekkere dingen hebben.... Zondag op de biomarkt kocht ik van Boerderij De Loods rozenconfituur, en mensen: de is gewoon SPECTACULAIR lekker! Mijn ontbijt was nog nooit zo bloemig. De zomer blijft op die manier toch nog een klein beetje hangen. Aanrader!

1 opmerking:

Mama van drie zei

Ik denk dat je aardig op weg bent om een volleerd bakker te worden :-)