vrijdag 19 september 2008

Er is er een jarig... hoera hoera

Vandaag in de opvang:

De verjaardag van één van de kindjes gevierd.; een grote kleine meid die al twee jaar werd. Wat vliegt de tijd.
We vierden haar verjaardag met een speciaal vieruurtje.
Ik maakte cupcakes met een gelegenheidsversiering: zelfgemaalte marsepein en snoepveters (raadt u zelf maar eens waar de kindjes het eerst mee weg waren ;-) ) De marsepein had ik enkele dagen geleden al gemaakt, de cakejes zijn zo eenvoudig te maken dat ik dat makkelijk kon doen tijdens het dutje van de kindjes.
Daarnaast nog een chocomousse-achtige dessert die eigenlijk bestond uit dadels, avocado, banaan, een likje honing en cacao, geïnspireerd door het rawfood dieet van the one and only "Low Impact Man". Het recept voor dit lekkere en toch ook wel gezonde dessertje vind je op zijn blogsite.
Dat alles samen met lekker sinaassap. Mjammie!






2 opmerkingen:

Mama van drie zei

fantastisch Sabine! Krijg je dan enige respons van de ouders van de jarige ook? Ik veronderstel dat er veel mama's en papa's blij zijn met zo'n goede onthaalmoeder?

Sabine zei

Merci merci

Ik veronderstel dat de mama's en papa's dat inderdaad wel leuk vinden, al is het natuurlijk in de eerste plaats voor de kleine feestvarkentjes dat we het doen hee ;-)
't Is eens iets anders en de andere kindjes mogen dan wel geen kaarsje uitblazen, ze vinden het net even fijn dat het echt "feest" is.

-Voor mij is het ook leuk want omdat de sfeer dan net een beetje anders is zijn ze vanzelf ook een beetje braver -- bang om geen taartje te krijgen?-