vrijdag 26 september 2008

Love story

Ik kreeg dit muziekdoosje van een vriendin op de dag van onze trouw, in maart van dit jaar. Ik was toen hoogzwanger van Ubi (hij is een maand later geboren) en was weg van het muziekje. Het heeft iets melancholisch maar is vooral heel erg mooi.

David draaide aan het hendeltje als mijn hormoonbalans weer eens helemaal verstoord was en ik werd terug blij. Happy as can be.

Omdat het muziekje anders klinkt naarmate de ondergrond waarop je het doosje plaatst, hebben we het verschillende keren op mijn veel te dikke buik gezet om de baby te laten meegenieten van de melodie.

Toen Ubi geboren was kwam de interim-dienstverantwoordelijke van de onthaaldienst langs met een cadeautje. Groot was mijn verbazing als ik zag wat het was: een muziekdoosje om op de winden met net datzelfde melodietje waar we zo van hadden genoten de laatste maand van de zwangerschap. Het was niet dat de vervangende dienstverantwoordelijke weet kon hebben van 'ons muziekje'. Ik had die vrouw zelfs nog nooit ontmoet. Toeval bestaat niet.

Ik was dit verhaal al bijna vergeten tot ik gisteren op zoek ging naar een manier om een onthaalkindje te troosten. Wiegen en wandelen hielpen niet echt, speelgoed nog minder,... Het muziekdoosje daarentegen, wat dacht je.....?


video

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,

Ik stem voor!

Dit is een zalig muziekje om bij weg te dromen... Gedaan met bach-toestanden van de Tiny-Love mobielen aan het park... waar koop je dit?

Groetjes
collega Elke

Sabine zei

Het muziekdoosje, lieveheersbeestje kwam van de winkel van Reddie Teddy (http://www.reddie-teddy.be/Reddie-Teddy/311/Diensten/dewinkel.htm)

Dat doosje met dat hendeltje dat weet ik eigenlijk niet, maar zeker ook ergens in Gent. Omdat het allebei om cadeautjes gaat weet ik het alleen van dat lieveheersbeestje erg zeker.

Alvast bedankt voor je reactie, Elke!

Groeten,

Sabine

Sabine zei

Ps: Ik denk dat je spulletjes van de Reddie Teddywinkel kan bestellen via de telefoon, betalen via overschrijving en laten afleveren in je Bond Moysonkantoor. Ik weet dit niet 100% zeker, maar het is het navragen waard hee.
Sabine