zaterdag 11 oktober 2008

Fan van de bib!

Als bewuste keuze in onze vrijetijdsbesteding hebben we geen abonnement op kabel of digitale TV, wél een toestel en een DVD en VCR-speler.
Nu het weer koud en tochtig word en we geen (tocht)hond hebben om als tijdverdrijf 's avonds uit te laten, is mijn favoriete ontspanningsactiviteit: snuisteren in bladen en boeken. Daarmee dat ik zo een fan ben van de bib, verruit de goedkoopste manier om heel veel boeken te lezen en inspiratie op te doen. Vandaag was er opendeurdag in de bibliotheek van Lebbeke en het was... echt zó tof!
Mauro werd omgetoverd in een stoere tijger door een meisje met grimemateriaal en hij en Ubi mochten op de foto bij een professionele fotograaf. (Ik ben zo benieuwd naar de foto's!) Ubi amuseerde zich kostelijk in het baby-boekenbadje (daar moet je echt eens naar gaan zien als je een baby hebt tussen 0 en 12 maanden!) er was een stand van oxfam wereldwinkels, gratis pompoensoep, een springkasteel etc.

En last but not least: wie met zijn gezin daarheen ging, zoals wij dus, kreeg zomaar eventjes gratis en voor niets een gezinsagenda van CORDELIA. Juij! cordelia! daar ben ik ook zo een fan van, die is echt geweldig! En dat was een leuke verrassing want dat wist ik niet op voorhand, anders had ik iedereen opgeroepen om te gaan met man en kinders.

En er zit ook een sticker bij die je op gelijk welke dag in 2009 mag kleven en dat is dan MIJN DAG, dan mag niemand je storen of dingen van je vragen. (In dat opzicht was ik wel nog eens extra langs de balie willen gaan --hihi)

Toen ik bij thuiskomst in de beslotenheid van onze huiskamer omwille van deze verrassende nieuwe aanwist een vreugdedansje maakte zei Mauro "mama is een beeteke zottekes" Zo, dat weet u dan ook weer ;-)

5 opmerkingen:

Mama van drie zei

hé wat leuk die gezinsagenda, ikke ook :-) . Wij hebben ook onze kabel opgezegd dus een dezer dagen zijn we van die rotzooi verlost.
Kijk je dan nog naar Een en Canvas? wij wel want ik vind dat je daar nog wel leuke programma's op hebt.

inge zei

Hier moesten we een kleine fotozoektocht doen door de bib. Maar zelfs als je niet alle antwoorden juist had, kreeg je er eentje ;o). Ik was er alvast even gelukkig mee als jij!

Sabine zei

Hij is echt geweldig, kan niet wachten tot het 2009 is ;-)

Antenne hebben we ook (nog) niet. Dus we hebben helemaal geen signaal, soms vind ik dat inderdaad wel jammer zou graag af en toe naar Canvas of één kunnen zien. Maar ik weet niet hoe je dat doet zonder dat je kabel erbij moet nemen en ben tot hier toe nog niet gemotiveerd geraakt om me daarover te informeren, bij deze Ilse, hoe doen jullie dat?

Mama van drie zei

Sabine,
Het is inderdaad wel leuk om af en toe canvas of een te kunnen bekijken vooral ook als het iets educatiefs is, of gewoon iets dat je boeit. Is niet moeilijk hoor je gaat gewoon naar de winkel, vraagt achter een digitale antenne voor op je tv(wel specifiek zeggen dat je geen kabel hebt en je dus graag een en canvas wilt kijken)en hup klaar is kees(moeten ook nog achter eentje gaan hoor maar ik weet dat het op deze manier gaat)

Sabine zei

Aha, zal dat binnenkort eens uitproberen... ik neem aan dat dat in een electrozaak is, (ja, soms ben ik echt niet zo mee met de dingen -op dat gebied dan)
Dus als de blog niet meer aangevuld geraakt in de nabije toekomst, dan weet u dat ik een thuis-verslaving aan het opbouwen ben ;-)