donderdag 11 december 2008

Aftellen...

Mauro gaat na de kerstvakantie naar school. Hij is er helemaal klaar voor, daar twijfel ik niet over. Vandaag was er een mini-opendeurdag in de klas waar hij heen gaat en daar zagen we de juf nog eens en kon hij al kennis maken met enkele toekomstige klasgenoootjes. Momenteel zitten ze in het klasje met 16 en na de kerstvakantie komen daar nog 15 (!) kleuters bij. Op de juffen hun gezicht (ze zijn gelukkig met twee) zag ik geen twijfel, maar 31 kadees bij elkaar, dat is niet niks!
Te weten dat er in 2009 nog twee andere instapdata zijn... De schooldirectrice stond blijkbaar ook een beetje te kijken van zo een plotse interesse in die specifieke school. En er zullen maarliefst 3 Mauro's in zijn klas zitten!

Maar het aftellen is dus nu officieel begonnen. Mauro kijkt er ergnaar uit heb ik de indruk, al weet ik niet of hij al beseft dat het dan voor alle dagen zal zijn en dat hij niet (zoals vandaag) zomaar zal kunnen spelen met wat hij zin heeft.
Ik tel ook een beetje af, met gemengde gevoelens. Het is mooi om te zien hoe knap hij al word en hoe hij elke dag meer en meer een stuk van de wereld verkent en herkent. Het is ook een beetje loslaten, want ik ben het zo gewoon om hem elke dag bij mij te hebben. Ik zal alvast beginnen wennen aan het idee en daarmee alle clichés over emotionele moeders bevestigen...

Geen opmerkingen: