donderdag 4 december 2008

donderdag veggiedag (10)


We hebben vandaag meeeeeega-lekker gegeten.
En eten smaakt altijd nog lekkerder als je het niet helemaal zelf hebt moeten maken, dus vandaag stond David achter het fornuis.



Hij heeft iets zelf uitgevonden...
Een volkomen origineel recept dus, dat in geen enkel kookboek te vinden is...

Het is wat mexicaansig maar ik vind er niet direct een titel voor.

Ingredi├źnten zijn:
350gr quorn-gehakt
2 uien
1 groene paprika
2 wortels
1 gedroogd chilipepertje
1/2 kl lookpasta (of een teentje look)
1 blik rode bonen
2 tomaten
1 blik mais
mexicaanse kruiden, paprikapeder, oregano, zout

Alles bij elkaar doen en goed laten pruttelen, het pepertje niet snijden maar in zijn gehele zelf mee laten pruttelen en achteraf verwijderen.

En dan rollen in gekochte (of zelfgemaakte zo u daar zin in hebt) wraps.

Suuuuper lekker!





Intussentijd zat ik uiteraard ook niet stil, maar zorgde voor een lekker en gezond hapje voor de kleintjes.
Zij aten vandaag een papje van knolselder + wortel + aardappel + tofu (hoeveelheden in die volgorde)
Tofu is hoogstwaarschijnlijk de makkelijkste 'vleesvervanger' die er is. Het hoeft niet gecombineerd te worden met iets anders om een volwaardige vervanger te zijn. Het is ook heel makkelijk in gebruik en mag in principe reeds vanaf 6 maanden gegeten worden.



Mensen die echt alles willen weten over vegetarische papjes voor kleintjes, moeten zeker dit blog in de gaten houden of me desgewenst contacteren. Samen met nog een andere vrijwilliger van EVA bereid ik workshops en demonstraties voor rond het bereiden van groentepapjes.
Wie weet dus binnenkort, in a town near you :-)

3 opmerkingen:

Mama van drie zei

olala daar wil ik zeker bij zijn :-)

rozebril zei

Lekker! en je hebt me gelijk ook inspiratie gegeven voor het avondmaal van vandaag!

Sabine zei

Dag rozebril! Laat het u smaken! Ideaal voor en zaterdag! (of voor woensdag kookdag? ;-) )