donderdag 25 december 2008

Veggie Christmas everybody !


Ik ben helaas pindakaas niet zo kerstig aangelegd. Een kerstboom hebben we wel staan, en we sturen een kaartje naar onze geliefden, maar dat blijft het bij.
Qua eten was het gisteren bij tante Jeanine exuberant (lekker) en vandaag thuis wat soberder om geen maagbreuk te riskeren.

Maar vandaag is mijn eerste dag congé sinds ik terug aan het werk ben na de geboorte van Ubi, joepie! (en ik heb nog 11 dagen te gaan :-) ) En toch kom ik hier nog even verblijden met een ideetje voor een lekker babypapje, dat uiteraard vegetarisch is.

Een papje voor Ubi (sinds deze week 8 maand 'oud')

1 aardappel
1 kleine courgette
een stuk of 20 a 30 blaadjes postelein (steeltjes verwijderen)
30 a 40 gr geweekte adukibonen (1 nacht op voorhand geweekt)
1 el biobim baby plus (meel van rijst en boekweit)

De groenten werden gestoomd en de bonen gekookt (20 a 30 minuutjes)
Door de sappigheid van de courgette hoefde er geen water toegevoegd te worden. Als je bonen + biobim met een andere groente wil combineren kan dit wel nodig zijn om een smeuïg papje te bekomen.

't heeft hem in ieder geval erg gesmaakt!

Biobim-producten zijn verkrijgbaar in de natuurvoedingswinkel (in de kleinere winkels op bestelling, maar vraag er gerust naar, bestellen is meestal geen probleem) of via de site www.biobim.com, je pakje moet dan wel uit nederland komen en ik heb geen idee van de prijs op die manier.
Je kan eventueel ook Bambix 7 granen gebruiken, deze zijn in de meeste supermarkten te verkrijgen. (niet bio)

Ik heb vandaag ook mijn eerste donderdag veggiedag t-shirt besteld en zelfs David heeft hem ook ene gereserveerd! Ze zien er schattig/cool uit. (zie foto) andere fans kunnen er ook bestellen via info@vegetarisme.be

Geen opmerkingen: