maandag 5 januari 2009

Labels

In de onthaalbrochure van Mauro's school staat:
"Gelieve al de spullen van de kleuters te labelen"

Alles voorzien van een naam dus.... want inderdaad, de juf kan niet weten welke jas, trui, broek van welke kleuters is, zeker als er daar dertig exemplaren rondlopen.
Ik dacht dat ne keer efkes creatief op te lossen en met dank aan Madamme Zsazsa en haar kleurrijk inspirerend blogje is dat ook heel goed gelukt.
U mag gerust weten waar ik de mosterd haalde, nl hier

Ik had nodig:
1 stempel, die ik heb laten maken bij de mensen die ook Madamme Zsazsa voorzien van schoon marchandise (stamps in Antwerpen)

1 stempelkussen met onuitwasbare inkt

1 paar doktershandschoenen (ivm het werken met onuitwasbare inkt leek me dat de veiligste optie)

3m strijklint (dat is langs één kant bestempelbaar en op de andere kant voorzien van een lijm die pas begint te plakken als je er op strijkt -- verkrijgbaar bij Veritas)

een strijkijzer om de labels in zijn kleren te 'plakken'



Het resultaat mag er zijn vind ik.
Ik heb gekozen om enkel de achternaam erin te stempelen: het is de bedoeling dat deze kleren ook nog gebruikt worden doord Ubi en normaal gezien zouden de labels toch was na was na was stand moeten houden.

En met diezelfde stempel heb ik ook nog wat etiketten gedaan die dan al klaarliggen om ook elke dag het fruitdoosje en het drankje van Mauro uit de anonimiteit te heffen.
Voila, nu kan ik voor een prikje zoveel duizenden labeltjes maken als ik zelf wil :-)

3 opmerkingen:

inge zei

Ik hoop voor jou dat de labels er inderdaad inblijven. Hier is dat niet het geval. 5 wasbeurten later, mag ik ze in de droogkast gaan zoeken...

Sabine zei

Oei Inge, ik hoop het ook! Ik zal het binnenkort laten weten ;-)

Nu gebruiken wij wel weinig de droogkast, wie weet maakt dat juist het verschil in loskomen van de lijm, ik weet het niet...

Ik hoop dus dat het blijft werken, en anders zal ik noodgedwongen mijn potje labeltjes bij mijn strijk moeten houden of ze toch vastnaaien op het etiket in de kleding (maar dat lijkt me zo een mottig klusje)

Sabine zei

na 4 maanden gebruik kan ik melden dat er nog geen enkel etiket gelost is en dat de inkt ook goed standhoudt. Juij!