zondag 1 februari 2009

Kindertraktaties


Gisteren was ik in de boekhandel... Ik kwam er een boekje tegen met de titel "Kindertraktaties" en op de voorpagina mooie diertjes van fruit die er origineel uitzagen. Voor een prikje gekocht een meegenomen naar huis. De inleiding was al ok: Meneer F Van Arkel vermeldde dat er bij traktaties door kinderen op school vaak chips worden gegeven en besloot dat dat beter kon. Hij had mij mee.... chips meegeven naar school vind ik persoonlijk niet zo een goed idee (hoewel ik mij afvraag hoeveel mensen er dan wél chips al traktatie meegeven aan hun kind) En bij beter dacht ik meteen aan gezonder.
Euh...
Daar ging ik al de mist in.
Origineler dan chips zijn volgens de auteur bv chips [in een plastikfolietje aan een stokje (knapzakje)]
Orignineler zijn ook plastic potjes met daarin gelatinesnoepjes overgoten met gelatine! (Krijgt iemand (zelfs kinderen) dat binnen?)
En bij elk recept dat er dan wel lekker, origineel en/of gezond uitziet (met gezond duidelijk in de minderheid) staat bij de ingrediënten echt elke keer:neem een kant-en-klaar dit, koop een blikje dat...
Vaak staat er wel de suggestie bij: nog lekkerder als je het zelf maakt Maar hoe dat zelf maken dan in zijn werk gaat, staat er niet bij.
Ik had het moeten weten als ik in de inleiding las: origineel hoeft niet moeilijk te zijn.

Mensen met tips voor gezonde en verantwoorde kindertraktaties (ik ben een diksap-moeder weet je nog) mogen die altijd doorspelen.

Maar ach, het is niet helemaal weggesmeten geld want ergens heb ik er wel wat inspiratie in gevonden, als ik si verander door la en zus gebruik ipv zo dan valt er nog wel iets van te maken.

Maar als u, beste lezer, overweegt om hem te kopen, dit boek en er iets extreem gezonds van verwacht... niet doen,... Kom hem anders gewoon even lenen en zie wat je er mee kan.

1 opmerking:

veerle zei

Misschien dat knapzakje vullen met druifjes, kaas en kerstomaatjes?