donderdag 26 februari 2009

Music please

Stel dat je kindjes onderdak verschaft, en je bent zelf niet zo een fan van de plopdans maar wil het kind (en het kind in uzelf) toch wat muzikaal entertainment verschaffen, dan heb ik enkele suggesties voor u.
Deze cd'tjes zitten in onze collectie en zijn goedgekeurd door mama, papa en de kindjes:

De kapitein winokio cd's bevatten klassieke kinderliedjes die door hedendaagse artiesten uitgevoerd worden op een originele manier. Een reggae versie van een potteke met vet (ja man!) het kan, het bestaat en het is supergrappig om te horen. Jan Decleir die 'al die willen te kaapren varen' zingt is mijn persoonlijke favoriet (staat op kapitein winokio zag 1 beer)

Steek je vinger in de lucht is een heel leuke cd (met boekje) met liedjes over allerlei zaken die kleine jongens en meisjes meemaken, van zindelijk worden tot om ter snelst lopen, tot een beetje ochtendgymnastiek. (voor de onthaalmoekes die meelezen: hilarisch om dat met de peuters te doen!)

Ik ben nu nog niet zo oud maar ook niet meer zo piep piep, maar op het cd'tje van Bart Peeters staan liedjes die zelfs voor mijn in hun originele vorm jeugdsentiment zijn. Het toeterlied en het liedje van Sintniklaas zijn dat dan vooral. Mauro vind het lied van de 'zes oerangoetans in de baobab' het leukst, en zingt ook 'er zat een beest in bad' al vrolijk mee.

Deze cd'tjes zijn voor ons geprobeerd en goedgekeurd en het is muziek waar ikzelf ook alleen maar vrolijk van kan worden en waarvan ik vermoed dat ze niet direct gedateerd zal zijn.

8 opmerkingen:

moeke V-ke zei

Hoi Sabine,

waar haal je die dingen? Want ik veronderstel dat die niet te vinden zijn in een gewone muziekwinkel (of ben ik mis)?

moeke V-ke

Sabine zei

de winokio's heb ik gekocht via internet.Even gemaild naar daar en per gewone overschrijving betaald en vlug thuisgekregen. Ze zouden ze ook hebben in fnac en heb ze al gezien in de bilbo. Momenteel is er ook en actie van ello mobile waarbij je ze gratis kan krijgen zelfs! (www.ello-mobile.be)
Die van bart peeters kocht ik voor 7 euro in de bilbo en die van 'vinger in de lucht' kocht ik bij pluis. www.lievepluis.be ik heb er nog niet op gelet waar ze die elders hebben. Wil je me anders eens mailen op moekesabine@gmail.com? dan heb ik je mailades en kan ik je eventueel privé ook mailen. (hoeft niets als je dat niet wil hoor)

Tielke zei

Allemaal te vinden bij proxis!!! Bedankt voor deze leuke insteek. ik zoek allang naar leuke CDtjes.
Ikzelf vind de CDs van Sesamstraat ook heel leuk trouwens

Sabine zei

we beluisteren soms ook liedjes van sesamstraat via het net, bv 'c is for cookie' (zie youtube) zingt mauro
luidkeels mee (in het engels wel)
:-)

Tielke zei

"Ik ben zo boos" is hier favoriet :-) ook van Koekiemonster
http://www.youtube.com/watch?v=fMkbumi8BOo&feature=PlayList&p=CC41A09C6ED41945&playnext=1&index=31

kirsten reemers zei

Dag Sabine,
Ik heb net het boekje + cd Winokio danst besteld bij ECI, waar ik reeds jaren lid van ben. De andere twee hebben ze er ook, maar dat is voor een volgende keer!

Groetjes en bedankt voor de tip,
collega onthaalmoeder
Kirsten

Sabine zei

@Kirsten: die van Kapitein Winokio danst heb ik nog niet gehoord of gezien! Laat zeker weten of het echt héééél tof is als je hem hebt aangekregen hé

kirsten reemers zei

Vandaag kreeg ik het boekje met cd aan, ik heb deze nog niet helemaal beluisterd, maar mijn eerste indruk is toch al positief!

Groetjes
Kirsten