donderdag 5 februari 2009

Zielig ziekjes...

We waren tot hier toe goed gevrijwaard gebleven van allerlei kwaaltjes, maar... deze week is het een beetje de zielig zieke week. Hoewel dat qua zieligheid nog meevalt want aan ons jongens is niet veel te merken, het gerochel, gekuch en gesnotter buiten beschouwing gelaten. En toch... de aërosol is weer bovengehaald en ze hebben allebei een dikke infectie te pakken op hun longen.
Maar ook enkele onthaalkindjes vielen in panne en mijn eerste aerobic date (je echt, sportief, ikke!) gaat niet door omdat mijn compagnon ziek is, samen met gans haar huishouden (maar uitstel is geen afstel want volgende week gaan we ervoor) En mijn lief heeft het ook zitten... maar raakt nog net de fiets op richting werk.

Alleen moedige, sterke Sabby blijft voorlopig gespaard van al dat viraal en microbiotisch onheil. Ik daag het noodlot uit door het hier neer te pennen, maar 't is te laat... het staat erop.
Dus tussen al het snot en gehoest van mijn gezelschap door, hoop ik helemaal resistent te zijn want zaterdag zijn de eerste oudergroepen gepland en ik kijk er al helemaal naar uit...

6 opmerkingen:

moeke V-ke zei

hoi moeke Sabine,

de vrouwen zijn idd het sterke ras hé ... hier heeft de griep iedereen 3wk lang in de greep gehouden, enkel moeke V-ke bleef gespaard.

Enkele wk geleden meldde je dat je 'veggie kooklessen' zou organiseren, kan je me wat meer uitleg mailen?

moeke V-ke
www.kleinkadeeke.blogspot.com

PS: je kent me wellicht nog van bij moeke Elke, op de Janbibejan-demo

Sabine zei

Hej Moeke V-ke!

Dankjewel voor je reactie hier!

Wat betreft de veggie-kooklessen: die zijn we inderdaad aan het voorbereiden. Op vraag van verenigingen (of individuen, maakt niet zoveel uit) komen we ter plaatse om mensen wegwijs te maken in vegetarische baby-voeding en geven we een demonstratie of een workshop.

Voorlopig doen we dat dus enkel 'op vraag van' maar wie weet slagen we er binnenkort in een eigen aanbod te creëeren. Als jij (of anderen die dit hier lezen) hier interesse in hebt hou ik je graag op de hoogte, geheel vrijblijvend!

In verband met de oudergroepen en de workshops rond babymaaltijden zijn alle vragen, suggesties en opmerkingen zeer welkom op hetvolgende emailadres:

ouders@vegetarisme.be

Dat is het officieel emailadres van onze werkgroep.
Mensen die op zoek zijn naar vrijwilligerswerk in deze branche mogen zich ook nog altijd aanmelden ;-)

moeke V-ke zei

Hoi Sabine,

ik ben totaal niet op de hoogte van vegetarisme ... enkel door op je blogje te neuzen ben ik ENORM geïntresseerd geraakt. Ik zou dolgraag ook eens een veggie-maaltijd voor ons gezin en/of opvangkids ineen'flansen', maar ik weet begot nie hoe ik eraan moet beginnen. Laat staat dat ik benul heb van de ingrediënten die ik nodig heb. (ik weet niet eens hoe al die dingen die jij gebruikt eruit zijn, shame on me). Het zou dus een enorme hulp en verrijking zijn, moest ik bij jou daarvoor terechtkunnen.

Hou me dus zeker op de hoogte van je plannen en dan kom ik zeker eens langs in een van je workshops.

Groetjes
Vera

Sabine zei

Welwel, ik zal eens horen of er in de buurt hier nog wat mensen interesse hebben dan kan ik het eventueel eens bij mij thuis doen (bij veel volk mogen we de keuken op het Eva-kantoor wellicht wel gebruiken maar dan moeten we wel naar Gent)
We delen de prijs dan om uit de kosten te geraken...

moeke V-ke zei

hoikes,

ik kijk er al naar uit!

Enkel naar Gent daarvoor gaan, dat zie ik niet zitten ('k ben gene krak in mijne weg vinden).
Maar als je't bij jou thuis organiseert, prima ... kosten delen, ook prima ... je laat maar iets weten hé.

Ik ben blij dat ik de kans krijg iets bij te leren ... iets dat me echt intresseert ... zonder jouw blogje zou't er nooit van gekomen zijn ... en gerechten maken op basis van een recept uit een kookboek, vind ik echt mijn ding niet ... ik ben meer een mens van de practijk, dus als't voorgedaan of samengedaan wordt, zal ik er zeker iets van opsteken ... trouwens alleen is't ook zo leuk nie hé !

doei
Vera

Sabine zei

:-)
Alvast bedankt voor de enthousiaste interesse!

Ik zal het binnenkort een keer uitwerken en dan stuur ik je zeker een uitnodiging!