woensdag 4 maart 2009

actie onthaalouders

Volgende week vrijdag is er in Brussel een actie gepland van de onthaalouders. Deze keer doen alle vakbonden mee, ook de dienstverantwoordelijken gaan laten zien dat ze hun onthaalouders dezelfde rechten gunnen dan zijzelf hebben, en de waalse onthaalouders en diensten doen ook mee!

Van de ouders wordt een klein beetje begrip voor onze stakingsdag en onderhandelde eisen gevraagd en aan de onthaalouders wordt gevraagd massaal aanwezig te zijn.
Ik kan alleszins rekenen op steun en symapthie van de ouders van onthaalkindjes, en ik ben er zeker van dat iedereen er wel begrip voor zal hebben dat we in ruil voor onze vaak 60-urige inzet (per week) meer willen dan een pensioen van een halftijds minumuumloon en dat we heel graag een kleine vergoeding zouden krijgen als we even op adem komen tijdens een welverdiend vakantiemoment (op dit ogenblik hebben we geen recht op vakantiegeld of vakantiepremie)

Onthaalouders die dit lezen en aanwezig zullen zijn, stuur een reactie of een mailtje, dan weet ik dat ik daar niet alleen ga staan de 13de ;-)

3 opmerkingen:

moeke V-ke zei

hé Sabine,
ik zou graag gaan, maar wil daar dus ook nie alleen staan ...... Trouwens als ik ga, wil ik wel tegen 15u30 terug zijn (om kindjes af te halen aan't school). 's Middags kunnen ze wel hun bokes op't school eten. Zou moeten lukken, denk je niet?

Ik denk niet dat er van onze dienst OM's zullen meegaan. Er wordt geen woord over de staking gerept. En ik vind het ook een beetje moeilijk om er zelf over te beginnen, aangezien ik pas start op 20.04 ...

'k Zal nog zien wat ik doe ...

Sabine zei

Hej V-ke, als je wil spreken we af in Brussel, of ergens onderweg. Ik ben zelf 'al' 2 jaar OO maar heb het er ook nog niet echt met collega"s over gehad, ik heb ook geen emailadressen van collega's en iedereen opbellen om ,ne keer te horen zie ik ook niet zo zitten, daar ik ze niet te goed ken. Onze dienst meldde de actie wel in de nieuwsbrief. Vorige keer (in 2007) was ik met wat vertraging thuis, maar ik was wel tuis om 15u.

Vliene zei

op mij en Bran kunt ge dus ook rekenen, we zullen meegaan!! Nog maar net gestart, maar heb ondertussen heel goed door dat wij heeel wat meer verdienen voor het mooie werk we leveren en uiteindelijk toch behalve de grote verantwoordelijk heel wat kakapoepkes moeten afkuisen (Eveline verandert dan in cowboy Eveline hahaha)
Tot volgende week!!! xxx