zondag 29 maart 2009

En de konijnen....



e
Ge wilt het niet weten...

De ontdekking van de dag:

Ook de kleine konijntjes spelen ganse dagen, eten van het eten dat we hen geven, laten zich vlot oppaken... kortom stellen het goed...
En ze zijn al zindelijk! Ze gaan netjes beneden hun behoefte doen zodat een hok met 5 konijnen een beetje doenlijk blijft. Vandaag ging ik dan ook eens kijken naar de staat van hun binnenhok...

... ik vind daar nu toch wel geen nest zeker? Jawel.... opnieuw 6 kleine konijntjes.

Efkes paniek: die kleine duvelkes hebben toch niet hun moeder bezwangerd?
Maar een kleine rekensom leert ons dat 4 weken geleden de hummeltjes pas geboren waren en ze dus onmogelijk hun moeder kunnen hebben liggen gehad.
Dus tussen de tijd dat ze geboren werden en dat wij het nest ontdekten, werd de mama weer zwanger. Want na de ontdekking van het nest hebben we de papa vlug opzij gezet.

Dus nu: eerste missie lijkt me wel de al iets grotere konijnen (nu iets meer dan 4 weken oud) al een onderkomen te bezorgen. 2 zijn al definitief besproken, 2 zijn nog te adopteren....
En binnen een dikke maand hebben we (als het allemaal goed gaat) opnieuw 6 konijntjes te geef.
Als je interesse hebt of iemand kent die een dwergkonijntje wil adopteren, aarzel niet! Je kan er zelfs de nobelprijs voor de redders van turreluute sabinekes mee winnen! Maar wees gewaarschuwd: als je ze samen zet eerst even langs de dierenarts passeren of je krijgt dit:


8 opmerkingen:

moeke Vera zei

hoi Sabine,

zijn dit echte DWERGkonijnen? Ik wil er best 2 van HETZELFDE geslacht als het echte DWERGSKES zijn ......... een Vlaamse Reus hoef ik echt niet ........... lol.

moeke Vera

Sabine zei

hej vera,

het zijn inderdaad dwergjes...

...ik zal echt eens moeten leren kijken naar de onderkanten van de konijnen, want ik kan geen mannetje van een vrouwtje onderscheiden (anders hadden we ook niet met die nesten gezeten) dus ik heb voorlopig nog geen idee van de geslachten van de konijntjes...

ik weet wel dat ze absoluut geen familie zijn van elkaar, dus de jonkies zijn niet incestueus, naar ziektes toe toch goed nieuws :-)

en ze zijn ZINDELIJK hee :-D

inge zei

Hihi, kweken als konijnen zeggen ze he ;o).

moeke Vera zei

en kan uwe 'vou' da nie zien .........?????????? of is't daar da't beginnen mislopen is ........????????

In elk geval: ik wil er nie mee kweken, dus als je met zekerheid 2 geslachtgenoten kan bezorgen, wil ik ze wel een héééééééééél goede thuis bieden. ('t kot staat trouwens al een tijdje klaar, ... 't was de bedoeling d'er een paar caviakes in te steken, maar DWERGkonijntjes zijn ook nie mis hé, hihi ...)

moeke Vera

Sabine zei

vera,
ik begin er een beetje op te rekenen dat je dat meent hee...

wel, hebben er nog genoeg 'in aanbieding', dus er is zeker mogelijkheid om twee van hetzelfde geslacht te nemen!

Ik zal er mij dan via verschillende kanalen van vergewissen dat ze hetzelfde geslacht hebben... dat komt in orde...

moeke Vera zei

ja hallooooooooooooo zeg, ik zal hier mijn vingers wat moe maken met te typen als ik het nie zou menen.

Wat dacht ge? ... wat moet een kieken met een konijn, hihi ???????

Dat was dus een welgemeende vraag hé. Dat van dat kweken, meende ik ook ... daar doe ik niet aan mee.

Dus als je d'er 2 van hetzelfde geslacht kan uitpikken, wil ik ze best een thuis bieden.

Doei
Vera

one and only hypnos zei

Wat een schattige konijnen. Mooie fotos

RRj zei

Congratulation for getting 5 baby rabbit.