maandag 30 maart 2009

In bed..

Gisterenavond maakt ik me klaar om te gaan slapen...
David ging nog even naar een DVD'tje kijken.
Ik ging naar boven en liep mijn kamer binnen om het nachtlampje aan te steken alvorens nog even naar de kindjes te gaan kijken... Ik doe de gordijnen toe en hoor plots een licht gegrom.
Het komt onder onze dekens vandaan... de bangerik in mij doet mijn hart kloppen in mijn keel.
De dappere held in mij licht het dekbed op om te zien vanwaar het geluid kwam.

Dan ligt daar in ons bed...

... een donzig
... knap

... schattig

...slapend jongetje

... hij draagt de naam Mauro

Ik pak hem op en leg hem te slapen in zijn eigen bedje. Hij veroert geen vin.

Deze morgen bij het ontbijt vroeg ik hem of hij nog wist waar hij in slaap was gevallen. "Ja", zegt hij, "In jouw bed, want daar is het altijd zo lekker warm"

Geen opmerkingen: