maandag 20 april 2009

Daslook

Zaterdag ging ik naar de velt-workshop "Wild koken" en heb hele wat bijgeleerd. Van bovenstaande plant had ik nog nooit gehoord. Daslook was voor mij een onbeminde onbekende. Daar kwam zaterdag verandering want toen hebben we deze plant en de bloem ervan gebruikt in verschillende gerechten.

Probleem met de plant is dat ze zeldzaam is en beschermd. Je mag ze dus niet plukken in het wild. Helaas helaas...
Maar langs de andere kant is het ook een plant die nogal durft te woekeren als ze haar plekje heeft gevonden. En bij 'de frans' van onze velt-afdeling heeft ze zo een plekje gevonden. Dus... Frans kon best wel wat (of zelfs veel) van deze plant missen en ik ben er vandenavond dan ook omgereden. Ik kreeg enkele planten mee die ik in mijn tuin heb uitgezet (Laat maar woekeren desnoods daar helemaal vanachter!) en meteen ook en hele pak verse bladen om morgen iets mee te gaan doen.
Merci Frans!
Nu nog zoeken naar een geschikt recept, want de stencils van de workshop heb ik nog niet ontvangen....

Geen opmerkingen: