zaterdag 11 april 2009

En in Gent en in Gent en in Gent....

Door een speling van het lot waren we vandaag in Gent en hadden we onverwachts wat tijd over... en werden we door Frike en Kristof geïnviteerd om hen te vergezellen bij een lunch in Avalon. Een helderblauwe hemel en het vooruitzicht van een heerlijke maaltijd in een veelbesproken restaurant stemden me blijgezind. Na een telefoontje aan de eigenaars bleek de medebrenging van 3 kindjes geen probleem...

Aldus kwamen wij aan in restaurant Avalon en mochten we als eersten en enigen op het zalige terras, dat nog in aanbouw is maar weldra vele gasten zal plezieren, plaatsnemen en genieten van onze maaltijd.
Het was zeer fijn om nog eens een menukaart in handen te nemen waar niet intensief moet in gezocht worden naar een vegetarisch gerecht.



Terwijl wij genoten van onze lunch, genoot Ubi al net evenzeer van een mooie zintuiglijke ervaring.. Hij mocht indutten met het aanzicht van een helderblauwe hemel, waarin zich een prachtige mozaïek aftekende van de japanse kerselaar in volle bloei.






Het was nog om een andere reden een heel leuke ervaring...
Kevin en Tine, de eigenaars van het restaurant, had ik al eerder ontmoet in mijn leven, namelijk bij de prenatale lessen in het geboortehuis toen we zwanger waren van van ons eerste kind. Inmiddels zijn we allebei gezegend met 2 prachtige zonen.
Tine herinnerde zich mijn dikke en gezwollen benen nog, op het einde van mijn eerste zwangerschap, een grappig detail. (Grappig dat ze dat nog wist, bedoel ik, die benen zelfs waren minder een lachtertje) Een jaar later volgde ik per toeval nog eens een kookles bij Kevin, en kort geleden bleek dat ze in Frike, mijn compagnon voor de oudergroepen, een fantastische onthaalouder vonden voor hun kindjes. En zo kom je sommige mensen tegen in het leven en blijkt het een aangenaam weerzien, een gezellig contact.

Nu zal een volgend weerzien niet meer zo toevallig zijn, ik weet hen te vinden... als ik nog eens in Gent ben met een lege maag en zin in een zinnenprikkelende maaltijd... zoek ik hen zeker weer op.




1 opmerking:

nele zei

Zoek ons dan ook eens op. We wonen op amper 5 minuutjes wandelen ervandaan. :-)

-x-