zaterdag 18 april 2009

Grootmoe's koekjes


Een receptje van de mémé van Fieke:

375gr zelfrijzende bloem
200gr bruine suiker
7gr speculooskruiden
100gr boter
2el water
1 eitje

Alles mengen met de deeghaken van de mixer of met de hand...
Ik voegde er ook nog wat chocoladedruppels aan toe.

+-15 minuutjes bakken in de oven op 200 graden

Heerlijke simpele koekjes!

Als je het deeg iets steviger maakt dan ik deed, kan je er ook nog vormpjes uitsteken, maar mijn deeg was iets te slap daarvoor deze keer.

Dankjewel om het recept met me te delen Fieke!

ps: en met een minimuum aan afwas: enkel 1 kom, een lepel en de deeghaken waren vuil, de bakplaat was middels het gebruik van bakpapier proper met een licht vochtige doek. :-)
(dit enkel omdat er bepaalde mensen zich blijkbaar zorgen maken over de hoeveelheid afwas die mijn keukenexploten met zich meebrengen)

Geen opmerkingen: