zaterdag 30 mei 2009

Doe het zelf

Gezien de economische crisis, een weerkerend eind-van-de-maand syndroom en mijn zelfverklaarde creativiteit besloot ik vandaag mijn mannen hun haar zelf te knippen. Niets dat ik niet eerder had gedaan en gewoonlijk lukt dat wel. Mauro en Ubi zijn ge-9-millimeterd en zien er knap en zomers uit.
David ging ook voor 9mm, tot de telefoon ging toen ik halverwege zijn hoofd zat. Hij had besloten om zelf wat verder te doen, want ons twee kadeekes zaten te wachten om van hun kriebeltjes ontdaan te worden in de douche.
Toen ik kort daarna gedaan had met bellen constateerde David dat hij al de hele tijd op stand '6mm' bezig was... komt ervan als je enige spiegel de deur van de oven is.
Nadat de jongens gedoucht zijn zegt hij bij zichzelf nog een klein plukje te zien dat niet helemaal egaal is en vraagt me het nog wat bij te werken.
Ik controlleer nog eens of het toestel nog op 6mm staat en begin eraan. Het duurde even voor ik het door had... maar was de klep die de afstand regelt er vergeten opzettten, dus David heef nu een coiffure die zowat 9mm korter is dan de bedoeling was... iniministekeltjes. En een witte hoofdhuid... en het valt nog mee maar het is een raar zicht.
Hij draagt wijselijk een petje nu.... maar kan er deze keer nog mee lachen.

:-)

Geen opmerkingen: