maandag 18 mei 2009

Hani Kuni

Ubi houdt niet van het aërosol-masker waar hij regelmatig mee geconfronteerd moet worden.
Hij trappelt en spartelt, en wordt moeilijk rustig.... tot ik begin te zingen. Ik ben niet zo een vocaal talent, dat geef ik toe. En toch blijkt keer op keer dat melodietjes die herhaald worden zeer rustgevend kunnen werken bij kleine kindjes.
Hani Kuni is een lievelingsliedje van mijn beide kindjes. Ubi wordt er rustig van en Mauro doet verdienstelijke pogingen om het mee te zingen.

Ik weet echt niet meer wanneer ik voor het eerst Hani Kuni hoorde, misschien was ik een klein kindje en leerde ik het op school, misschien was ik al een adolescent en ken ik het vanop Tentenkamp... Ik zou het niet meer weten, maar zeker is dat het is alsof het er altijd al is geweest. De melodie en de klanken zitten in mijn hoofd en maken mijzelf ook rustig en stil.
Laïs heeft ook een mooie versie, maar het lied moet zeker al ouder zijn dan dat.

Zing gerust eens mee (de muziek hoor je als je op de link hierboven klikt) de klanken krijg je er hieronder bij.... veel zanggenot!

Hani koeni ha ha hoe ha ni.
Hani koeni ha ha hoe ha ni.

Haw waw wouw bi ka na sa ha ja.
Haw waw wouw bi ka na sa ha ja.

Ha ha hoe ha ni, bit bit si ni.
Ha ha hoe ha ni, bit bit si ni.

2 opmerkingen:

nele zei

Ik zou het je graag eens horen zingen. ;-)

Anoniem zei

hoi,

ff langs gekomen hier, fijne blog!
was op zoek naar de vertaling van Hani Kuni of de betekenis, derglijks...
iemand een idee?

ik kom hier nog wel eens langs, is fijn om te lezen ;-)


grtz,

Cel.