woensdag 13 mei 2009

Kopvoeters


Mauro doet erg zijn best om de leden van ons gezin te tekenen. Na zijn mooie moederdagtekening, waar ik hem zo om prees doet hij nu zijn best om telkens weer echte mensen te tekenen. Op de voorgrond zie je in het rood Ubi (hij was er niet zo content mee) en ik het blauw daarnaast de papa.
Toen ik de foto nam was hij de mama in geel en blauw aan het tekenen. Het was mooi om te zien hoe hij zo geconcentreerd aan het werk was en achteraf toch ook wel zijn eigen resultaat een beetje kristisch maar met veel liefde bekeek.
De doos stoepkrijt staat er eigenlijk al bija een jaar. Ik had ze hem nog niet gegeven omdat ik vreesde dat het zo een geknoei zou worden.
Nu vraag ik me af waarvoor ik zo bang was... onze tuin draagt elke dag sporen van spelende kindjes, dus dit kan er nog wel bij.
Meer zelfs, toen ik net bij de ondergaande zon mijn thee'tje buiten ging opdrinken, genoot ik nog van zijn tekenwerk...

1 opmerking:

moeke Vera zei

chic zenne!

mijn dochtertje is van maart 2005 en kopvoeters tekenen intresseert haar niet. Ze 'kan' het wel, maar dan 'op commando' - maar dan nog zijn die bijlange zo schoon niet als die van Mauro -.