maandag 18 mei 2009

Spectaculair bericht!

Niet eigenlijk.

Het is gewoon zo mooi.
De koolmeesje zijn nog niet uit hun nest gekomen, waarschijnlijk over enkele dagen doen ze dat wel.
Maar waar in het begin ik enkel piep-piep-piep kon horen, hoor ik nu heel andere geluiden. Dat ze al fluiten zou wat veel gezegd zijn... maar hun toonaarden zijn veranderd, ze piepen anders, minder monotoon.
En zo sta ik dan enkele keren per dag te luisteren onder het nestkastje, me verwonderend over dat eenvoudige gepiep van de jongen.Ik hoor ze groeien als het ware. En te weten, dat je al die details pas gaat horen als je even de tijd neemt, als je even de aandacht niet richt op wat zichtbaar is.

Ik dacht nog.... "zou ik het bloggen?" "maar nee, da's niet boeiend genoeg"
maar soit, ik vind het zelf toch de moeite,
ik vind het zelf zeer genietelijk
dus het staat hier.

:-)

Geen opmerkingen: