woensdag 10 juni 2009

Babbels en knabbels

Vandaag was er de biobabbel bij Pluis ter gelegenheid van de bioweek.
Ik heb ervan genoten samen te zijn op een rustige manier, weer nieuwe mensen te leren kennen, te praten rond de kleine stapjes die we zelf kunnen zetten om zonder (of met minimaal) comfortverlies ons helemaal te geven voor een betere wereld waar het goed is om in te leven, ook voor onze (toekomstige) kinderen.
Ik vind het altijd leuk als ik kan zaaien. Daarmee bedoel ik.... informatie geven die hopelijk in vruchtbare bodem terecht komt.
En dan hopelijk binnenkort.... kan de aarde daar veel vruchten van plukken.
Bedankt lieve dames voor de toffe biobabbel... zeker voor herhaling vatbaar.

Wat betreft babbelen of natuurlijk opvoeden, kennis maken met gelijkgestemde zielen, het ontmoeten van andere jonge mama's...
Je kan hiervoor ook terecht bij mammacafe, zij hebben op geregelde tijdstippen op verschillende lokaties bijeenkomsten voor jonge mama's en aanstaande moeders. De bijeenkomsten zijn wel telkens door de week, dus mij is het nog niet gelukt om er eens aan deel te nemen, dus ik spreek niet uit ervaring, maar ik hoor heel veel positieve reacties van mensen die er wel al naartoe zijn geweest.

2 opmerkingen:

Ingrid zei

Ik zie op de website van Mammacafe, dat er vanaf juli in Aalst een mamacafe op zaterdag is (maandelijks). Dat is misschien doenbaar...
Anders wel slechte uren voor werkende moeders :(

Sabine zei

Dat is waar Ingrid. Ik ging zelf naar de moedergroepen in het geboortehuis als ik pas bevallen was van Mauro, en vond dat super (ook al was het toen nog ver rijden, telkens naar Gent met zo een minibaby) en vond het ook heel jammer dat ik er na verloop van tijd niet meer naartoe kon gaan omdat ik weer moest beginnen werken...