dinsdag 9 juni 2009

Kleine konijnen part 3

Opnieuw een nestje dus... geheel onverwacht.
De papa is op 4 mei naar de dierenarts gegaan en kwam terug zonder potentie... dachten we dus, want dit lijkt toch verdacht veel op een nest konijnen:


Dierenarts opgebeld dan maar. Hoe kan dit?
De mens was zeer verbaasd over het voorval. Maar uiteindelijk wist hij me te vertellen dat het niet onmogelijk is dat na de operatie er nog een restje zaad in de zaadleider of de bijbal van het konijn achterblijft en dat de paardrang van het konijn ook nog aanwezig kon zijn geweest doordat de hormonen nog niet helemaal uit zijn systeem zullen zijn geweest. Dat restje zaad kon nog 8 dagen overleven in het konijn, dus beter was geweest om na de operatie een weekje te wachten vooraleer het koppel terug bijeen te zetten.
Allemaal goed en wel, maar waarom vertelde die mens dat dan niet na de operatie als we Jos gingen ophalen? Hij blijft erbij dat dit een hoogst uitzonderlijk geval is.

Nu ja, ze zijn er nu, dus doen we ons best om ze met de beste zorgen te omringen. Mamakonijn verblijft helaas niet vaak in de buurt van haar kleintjes. Daarom heb ik het buitenloophok afgesloten zodat ze er wel bij moet blijven, want van de 5 borelingen zijn er reeds 2 gestorven.
Maar de drie die er nog zijn zier er goed en gevoed uit, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen. (Je zou haast denken dat ik ondertussen toch al een expert ben, maar niets is minder waar)
Ik duim voor de drie kleine konijnen.... Ik hoop dat ze het halen... Ik hoop dat de mama de moed en de energie blijft vinden om ze te soigneren.

Geen opmerkingen: