dinsdag 9 juni 2009

Quote van de week

Yann Arthus-Bertrand in een interview met Humo:

"Ik maak al 20 jaar luchtfoto's, en ik heb de aarde onder mij letterlijk zien veranderen. Soms kan ik plekken waar ik enkele jaren eerder ben geweest nog amper herkennen door de ontbossing en roofbouw.
We zitten op een scharnierpunt. De wereld waarin onze kinderen oud zullen worden, zal er helemaal anders uitzien dan die van vandaag. Het klimaat zal veranderen, de bodem zal steeds schraler zijn, de grondstoffen zullen opraken, de visbestanden uitgeput. De enige oplossing is: op een andere manier gaan leven. Minder consumeren -de rijke landen bedoel ik dan. Je hoeft geen grote doelen voorop te stellen - die bereik je toch niet. Als iedereen gewoon doet wat hij zelf kan, schieten we al een heel eind op."

De film die deze man maakte, Home, vind u hier, zeker eens tijd voor maken deze week... ik geloof dat hij maar (gratis) te zien is tot 14 juni... het is echt de moeite.
Naar het schijnt is de DVD voor slechts 5 euro te koop in fnac.

2 opmerkingen:

Mama van drie zei

idd prachtige film,heb hem al bekeken, er is weldegelijk iets aan het veranderen op deze aardkluit.

Dadakes!

Mama van drie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.