maandag 22 juni 2009

Slechte buren..

Wij hebben hele lieve buren, écht 't zijn schatten van mensen. Als we een tikkeiken nodig hebben, of een kleine tournavis om het wekkertje van Mauro te voorzien van een nieuw lampje... ze zijn daar voor ons.
Maar soms hebben ze een beetje de neiging om een beetje te gaan lijken op mijn grootouders. Hoewel dat ook uiterst lieve mensen zijn, verschillen we soms een beetje van mening. De slechte buren, dames en heren, dat zijn WIJ.
Wat wij een biotuintje noemen, vinden ze een verzameling onkruid zonder overzicht. Wat voor ons een fascinerend nieuw plantje is dat op de draad van het kippenhok begint te groeien, is voor buurman-lief 'vuiligheid'. Onze composthoop waar ook afbreekbare pamperzakken in liggen zijn 'geen zicht' uiteraard, en dat onze spinazie zo een succes was dit jaar, een wonder.
U kan zich misschien zijn frustratie een beetje indenken.... ons kippenkot staat vol 'onkruid' dat het allemaal niet ordentelijk meer is. Voor de kipjes is dat echter een waar paradijs want een combinatie van struiken en hoge en lage grassen is een geliefd plekje voor allerlei kriebelbeestjes die de kippen soms wel eens als snack durven nemen.
De calendula en de munt staan kriskras door elkaar en er zit geen structuur in, maar vooral veel natuur.
Een beetje zonde wel, dat ik zo een slechte buurvrouw ben, maar ik wil de boel echt niet platspuiten, ik vind mijn kippenjungle prachtig en vertoef er graag.
Buurman heeft natuurlijk een beetje schrik dat de zaden van mijn wilde planten overwaaien naar zijn nette groententuin want de wind kent geen hofkesgrenzen. Gelukkig voor hem woont hij aan onze westkant.

2 opmerkingen:

inge zei

Haha, onze achterbuurman heeft het eerste jaar een draad gezet. Het tweede jaar ne groene doek tegen de draad en nu staan er al een paar jaar betonplaten!
Tis zo ne typ die elke ochtend zijn grassprietjes gaat rechttrekken, dus ik kan me voorstellen dat die niet tegen onze tuin wil opkijken ;o)

nele zei

Gelukkig heeft de buurman (die geloof ik gepensioneerd is? ) véél tijd om in zijn hof te werken, dus ik neem aan dat elke vreemde kronkel der natuur die zich in zijn tuin naar de oppervlakte werkt meteen wordt geliquideerd. ;-)
Het is nu eenmaal jouw tuin, die ik trouwens fantastisch vind; hij moet er maar leren mee omgaan.