woensdag 17 juni 2009

Soms...

... is het wel een klein beetje lastig om een buitenbeentje te zijn. Veel mensen om me heen (ik bedoel niemand persoonlijk) hebben een andere visie over op-voeden dan ik. Men vindt frisdranken, koeken en snoepen voor mijn kindjes wel ok, vindt het niet zo erg om ze wat vlees toe te stoppen of trekken zich niets aan van (veel) suikers.
Af en toe bijt dat wel eens, want ik vind van mezelf dat ik toch wel goed bezig ben... ik heb twee heel gezonde mannekes die eigenlijk niet gewoon zijn aan ongezonde verleidingen, al zijn we niet hyperstreng. En toch kan ik ze niet elk moment van de dag "bewaken" en heb ik niet helemaal controle over wat ze aangeboden krijgen (en meestal ook aannemen want ze zijn zelf nog niet in staat om een onderscheid te maken tussen gezond en ongezond)
Dus soms -en dit is zo een moment- krijg ik het een beetje op mijn heupen en wou ik dat ik geboren was in een wereld waar het evident is dat mensen voor heel gezonde voeding kiezen voor hun kindjes en dat wie ongezonde zaken aanbiedt zich moet verantwoorden. Maar nu lijkt het omgekeerd te zijn en dat vind ik echt zo spijtig.

Daarom dat ik de oudergroepen die we doen in Gent zo leuk vind, daar komt een klein beetje de sfeer van de wereld waarin ik zou geboren willen zijn tot leven. Ik kijk al uit naar zaterdag...

4 opmerkingen:

Mama van drie zei

"know the feeling" en weet je soms denk je écht dat je van een andere planeet komt.

Niks van aantrekken jong, laat die andere mensen hun kids maar volproppen met vuiligheid, wij weten(gelukkig) beter;-)

Sabine zei

idd zo lang ze mijn kinders maar niet proberen vol te proppen met die zaken, en dat is nu net soms wel eens het probleem :-s

Ingrid zei

Tja, ik denk dat wij helemaal niet streng zijn en niet "extreme" qua voeding en opvoeding, maar... ik kan het niet begrijpen dat mensen niet begrijpen waarom een kind van 2 jaar geen frisdrank moet hebben, heel heel af en toe snoept (en geen lollies enzo) en geen snoep voor het slapengaan, geen frietjes of chips...
Daarom ben ik ook heel blij dat ik gerust kan zijn - bij de onthaalmoeder eet mijn kind gezond. Ik denk zelfs gezonder dan thuis :D en zeker gezonder dan bij oma en opa.

annelies zei

herkenbaar!