dinsdag 2 juni 2009

Vanachteren

Ik zit vree graag in mijnen hof..... maar we hebben dan ook ne vrij groten hof,
dus ge kunt u nog afvragen waar juist. Laat nu mijn favoriete plekje om te vertoeven het kippekot zijn. Misschien een beetje raar maar ook wel ergens logisch. Ons kippen hebben namelijk geen plaatsgebrek. Hun uitloopplaats is ongeveer 100m² voor hun drietjes en ze zitten daar zeer op hun gemak. De natuur mag en kan dan ook zijn gangetje gaan 'helemaal vanachter". Zo kom ik daar steeds weer verrassende plantjes en beestjes tegen, elke dag brengt zowaar iets nieuws. Ik heb al willen merken dat als we wat te veel eten geven aan ons kippen, ze wat hulp krijgen van wilde vogels uit de gebuurte om alles op te krijgen. Mogelijks heb ik het hier over vlaamse gaaien, eksters, fazanten, ka's en kraaien. Die brengen (eventueel via hun ontlasting) vanalle zaden binnen in de kippenren en elk jaar groeit dan ook de soortenverscheidenheid. Ook helpen we de natuur soms een handje en planten we wat stekken van planten uit in de ren 'om te zien wat het geeft', bv de marokkaanse munt doet het er dit jaar heel erg goed. Vandaag stond ook de allereertste calendula in bloei, en er staan er nog véél meer te wachten om zich te laten zien... Vorig jaar zag het er zo uit...
Een bankje middenin ons kippekot, dat zou het nog wel eens zijn. De buren vinden ons nu al een beetje kierrewiet, dus dat kan er nog wel bij...

Geen opmerkingen: