maandag 13 juli 2009

...

In een herfstig bos splitste zich mijn pad
en helaas kon ik niet beide paden gaan
ik reisde alleen en stond daar lang
keek één pad af zo ver ik kon
tot waar de schaduw het verdrong.

Toen verkoos ik het ander, mooi als het een
en misschien was mijn keus de goede
het pad was grasrijk, vroeg om voeten
maar het ander was, als het erom ging
even begaanbaar als het een.

Allebei lagen ze die morgen onder blad
dat door nog geen voet betreden was
ach, ik hield het voor een andere dag
maar twijfelde of ik die tweede dag wel had
want elk pad leidt weer naar een ander pad.

Als ze voorbij zijn, de jaren van mijn leven
en ik dit ooit vertellen wil:
ik stond op een tweesprong van wegen,
koos voor het minst betreden
en dat maakte alle verschil.

uit: Paulo Coelho, de winnaar staat alleen

1 opmerking:

tijdtussendoor zei

Hij blijft mij verbazen met zijn prachtige zinnen.