vrijdag 17 juli 2009

Een 37-in-1 oplossing...

...of toch zo goed als.

Zo ben ik nog steeds niet al mijn kindjeskilo's kwijt, wil ik iets gaan doen aan mijn conditie, wil ik voor kleine afstanden (en we doen bijna geen grote) niet de auto nemen -ook als ik alleen thuis ben met 2 of 3 kindjes-, was mijn tweelingbuggy aan vervanging toe wegens slechts 3 wielen waar er 4 behoren te zijn, etc.

Hieronder mijn oplossing voor de gestelde hindernissen.
Ik moet zeggen: het bolt fantastisch, mede dankzij ook mijn nieuwe fiets, met mijn oude ging het een stuk moeizamer gegaan zijn. De kindjes vinden het ook leuk om in te zitten, hoewel ik wel besef dat de 'nieuw'-factor hier ook in meespeelt. In ieder geval zitten ze lekker comfortabel en als ze in slaap vallen tijdens de rit (wat niet zelden gebeurt) is dit ook veel prettiger dan een fietsstoeltje.
Ik ben intussen al zonder de kindjes erin boodschappen gaan doen met de kar en ook hiervoor is het ideaal. Maar ook met de kindjes erin is het te doen om een en ander mee te nemen in het koffertje (bv het buggywiel, de verzorgtas en een schooltasje gaan er vlot in)

Het enige nadeel dat ik tot hiertoe ervaren heb is er eentje van structurele aard: hier in de omgeving zijn nogal weinig goede fietspaden (vooral de bebouwde kom van St-Gillis is een kleine ramp) en met de kar achter mijn fiets moet ik nu mee aanschuiven in de file van de auto's, waar ik anders moeiteloos mij overal zou tussen laveren. Maar ach, als het dat maar is.

1 opmerking:

spookjes zei

dit was mijn beste koop van het jaar kan niet meer zonder !!
zalig op te horen naar de verhaaltjes van mijn zoontje voor zijn zusje .
wat minder is de ruzie die ze maken na een schooldag (gelukkig nu vakantie ).
ik hoop mee op betere fietspaden en minder auto's in St-Gillis ;)