vrijdag 10 juli 2009

Konijnen....



Even heel eerlijk zijn: Ik dacht dat het echt niet zou meevallen met Mauro in de vakantie. Hij gaat zo graag naar school en vind het niet altijd meer fijn om hier bij ons thuis tussen de kleintjes te zitten. Hij wil al graag eens met de stiften kleuren, of met spullen spelen die eventueel gevaarlijk kunnen zijn als de kleinsten ze zouden in hun mond steken, en hoort natuurlijk niet grag constant "nee". Dus ik hield mijn hart al vast.
Voorlopig blijkt dat echt nergens voor nodig. Mauro is nu al 10 dagen thuis en hij doet dat superflink! Hij helpt me soms een beetje met de kleinsten, ruimt flink op, slaapt 's morgens een beetje uit en speelt zelfstandig in de tuin. 's Avonds helpen opruimen is geen enkel probleem en heeft geduld als hij iets van me wil als ik niet direct mijn handen vrij heb. Ik hoop dat het een ganse vakantie zo blijft!!
Af en toe houden we uiteraard wel een mama-mauro moment.
Meestal mag hij dan kiezen wat hij juist wil doen en kiest hij voor samen een gezelschapsspel spelen of iets tekenen of knutselen.

Qua spelletjes is Nino conillo een echte aanrader. Het is niet te moeilijk maar biedt toch een zekere uitdaging. Het duurt niet te lang (5 a 10 minuten, ook afhankelijk van met hoeveel je het speelt) en bovendien komt er geen plastic kijken bij dit spel: het is helemaal uit gerecycleerd karton en hout. Hij kreeg het voor zijn verjaardag en we vinden het allemaal leuk om eens te spelen.



En bovendien... na 3 weken overdag zindelijk te zijn... komt hij 'smorgens ook al met een droge luier naar beneden en doet hij een heel dikke plas op zijn potje.

Geen opmerkingen: