donderdag 16 juli 2009

Leve de ikea!

Niet echt een titel die je van mij zou verwachten waarschijnlijk :-)

Laat mij beginnen bij het begin, ergens in april.
Toen kreeg ik een geboortekaartje van een toekomstig onthaalkindje. Ik vond het zoooo schitterend dat de ouders van deze knappe kerel bij de geboorte van hun eigen geluk, ook dachten aan het geluk van kinderen elders in de wereld, die in minder ideale omstandigheden worden geboren en opgroeien. Ontvangers van het kaartje kregen de tip om een storting te doen voor unicef, ter ere van de geboorte. Een fantastisich initatief vond ik dat en ging er op in.

Sindsdien krijg ik dus ook het krantje van unicef in mijn brievenbus, en las ik nog een ander vrolijk artikeltje: Ikea steunt scholingsprojecten in de wereld, door voor elke sunnan-bureaulamp op zonne-energie die wereldwijd verkocht wordt, zo ook een bureaulamp te schenken aan unicef voor hun projecten, zodat ook kinderen die geen electrische verlichting hebben, huiswerk kunnen maken of lezen of studeren nadat ze zon is ondergegaan.
Deze actie loopt nog tot en met september 2009.
Een tip dus voor al wie binnenkort aan het inrichten gaat in de studiehoek van de kinderen, of voor op een nachtkastje bij wie graag nog wat leest voor het slapengaan.

Geen opmerkingen: