donderdag 16 juli 2009

Lid zijn van... (3)

Je hebt het al kunnen lezen en horen waarschijnlijk. We zijn met ons gezinnetje ook lid van EVA, een vzw die vooral draait op vrijwilligers en die mensen wil informeren over vegetarische voeding en vegetarisch leven.
Zo organiseren ze workshops, dinners, filmvertoningen, lezingen en hebben ze een heel degelijke website en een aantal boeiende publicaties.
Ik ben al een tijdje lid van Eva (ongeveer een 8-tal jaar schat ik) en sinds een jaartje doe ik er ook vrijwilligerswerk: samen met Frike run ik de ouderwerkgroep, waarmee we oudergroepen, demo's en workshops geven. Volgende week wordt dat engagement nog groter, want dan sta ik voor het eerst aan de infostand op de gentse feesten en aan het veggieburgerkraam.
En guess what: aan het infostandje van de gentse feesten lid worden, wil zeggen een gratis kookboek mee naar huis nemen! (vegetarisch koken in 30 minuten) Wie door mij in hoogst eigen persoon wil genoteerd worden op de ledenlijst komt best af op maandag 20 juli tussen 16u en 19u. (Gewoon eens hallo komen zeggen mag natuurlijk ook)
En ik durf je nu al garanderen dat de veggieburgers op de gentse feesten ook mjammie zullen zijn (geserveerd door mijzelve op maandag 20/7 vanaf 22u en op zaterdag 25/7 vanaf 16u)

Lid zijn van Eva houdt in dat je 4 keer per jaar een ledenblad krijgt vol recepten, interviews en veggienieuws. Maar als vegetariër (of bijna-vegetariër) is zo een lidkaart een echte must-have, want in vele vegetarische restaurants en eco-winkels krijg je een fikse korting als je je kaartje tevoorschijn tovert!
Leden krijgen ook korting bij de activiteiten (indien die betalend zijn) en kunnen boeken ontlenen uit de bibliotheek.

De bekendste campagne van EVAis waarschijnlijk 'donderdag veggiedag' waarmee ik ook meteen wil aantonen dat EVA niet enkel gericht is op vegetariërs, maar ook op mensen die meer willen weten over gezonde vegetarische voeding zonder daarbij alle vlees aan de kant te schuiven.
Een voorproefje van wat EVA allemaal doet kan je vinden op de site, of in de gratis donderdag veggiedag nieuwsbrief, waaarop u zich hier kan abonneren.

Geen opmerkingen: