woensdag 29 juli 2009

Tips voor het ecologische gezin

Baby's, peuters en kleuters in huis hebben betekent veel snotneuzen, als moeder en onthaalmoeder kan ik daarvan meespreken.
Tot voor deze winter had ik dan ook steevast een grote voorraad cleenex in mijn berging staan. Tot het me wat teveel werd dat 1/4 van mijn restafval bestond uit snotdoekjes (dit was wel in de aanloop van de winter)
Toen besloot ik het anders aan te pakken....
Nu gebruik ik meestal eco- wc papier om de kindjes hun neusje mee af te kuisen. Laat ons wel wezen: zo een klein neusje, met een klein snotje, daarvoor is een wegwerpzakdoek toch ruim groot.
Bovendien kan dat wc-papier mee op de composthoop en hoeft het niet in de restafvalzak.
En dan maar hopen dat de vlinders geen verkoudheid opdoen.

1 opmerking:

moeke Vera zei

wel Sabine, dit vind ik nu een SUPER!tip !!! Dat ikzelf als compostmeester daar niet aan gedacht heb. Deze ga ik zeker aanbrengen op de volgende vergadering. Die MOET in't verslag.