zondag 12 juli 2009

vandaag...

Een doordeweekendse zondag, doorgebracht met leuke mensjes die ik eigenlijk pas leerde kennen. We zijn met een aantal mensen gaan eten in de komkommertijd, een restaurantje in Gent dat je beslist -vegetariër of niet- eens moet uitchecken.... er is een vaste prijs en er staat een buffet vol heerlijke gerechtjes... uitkiezen en smullen... zoveel je wil. En lekker!, manmanman.
Daar vlakbij was vandaag ook the big jump, een actie waarbij overal in europa in verschillende steden mensen om 15u in de waterlopen springen om aandacht te vragen voor schonere rivieren. Ik heb zelf niet gesprongen maar ben wel gaan kijken, en dat was ook heel erg leuk. Mensen (bekenden en minder bekenden) sprongen in gekke plunjes of met acrobatische stunts in het water van de portus ganda in Gent, er was ambiance en een fanfare en de zon vertoonde zich plots, wat niet onaangenaam was.
Niet ver van de portus Ganda is het winkeltje (van) Mieke, ik had er al veel fraais van gehoord, en ben er eindelijk eens geraakt dankzij het feit dat de winkel ook open is op zondag. Ik heb er enkele coole magneten gekocht, maar ik keer er zeker nog eens terug voor een klein kadootje of gewoon om eens te snuisteren tussen unieke hebbedingetjes... bij Mieke heb je zeker wel het gevoel dat dat helemaal mag en het is eens iets anders dan de eenheidsworst die je in vele winkels vind en bovendien.... heel origineel en budgetvriendelijk.
Last but not least was er een verfrissende en lekkere vruchtencoctail op het terras van de mosquito coast. Leuke mensen, leuke lokaties, lekker weertje. Weekend kan zalig zijn.
En intussen waren mijn (b)engeltjes in goede handen bij oma.
Het mag gezegd: ze worden daar goed gesoigneerd :-)

Geen opmerkingen: