vrijdag 3 juli 2009

Zin in meer?

Gisteren kreeg ik een blaadje via de post in de bus, een soort magazine van procter & gamble. Het lijken daarin allemaal schoon reportages en op het einde staat er dan een oplossing voor het gestelde probleem in de vorm van een product van de P&G-groep dat je zeker moet kopen. Reclame dus, maar dan anders verpakt. Normaal gaan die blaadjes direct bij het papier, maar ik moet waarschijnlijk last gehad hebben van de warmte of een zonneslag ofzo, want ik begon het te lezen. Blijkt dat in dat blaadje ook een artikel staat met als titel "Low impact mum" met allerlei tips van hoe je als moeder de ecologische voetafdruk van je gezin kan verkleinen. Van spaarlampen tot tochtstrips, over minder vlees eten tot neem de fiets. Allemaal dingen die we wel al eens eerder hebben gehoord. De tip " wassen op een lagere temperatuur" deed me dan ook niet meteen achterover vallen van verbazing. Even later kwam de aap uit de mouw: Ariël, een wasmiddel, heeft nu een nieuwe formule die al actief is op 15°, wanneer je dus je machine inschakelt op het koude programma. Dit lijkt in eerste opzicht een serieuze winst voor het milieu want de machine zal minder stroom verbruiken voor hetzelfde resulaat. Hoera voor Ariël dus, want ze kunnen zich nu ook ECO noemen en snijden weer een nieuw segment van de consumptiemarkt aan. Of toch niet zo hoera voor Ariël?
Ik mailde hen met de opmerking dat als ze zich eco willen voordoen, ze toch ook informatie zouden moeten geven over de bioafbreekbaarheid van hun product. Ik stelde ook de vraag of ze gebruik maken van dierproeven voor de ontwikkeling van hun product. Ik heb (nog) geen antwoord gekregen, maar ik wacht af.
Ik ben benieuwd.

1 opmerking:

moeke Vera zei

Ben benieuwd naar de reactie op je mail.

Ik stel mezelf dikwijls dezelfde vragen als jij, maar ik doe er niks mee ...
Bij mij enkel het woord, jij voegt de daad bij het woord ... chapeau !