dinsdag 11 augustus 2009

Ik ben A- en ik red levens

Als alles meezit word ik morgen 29 lentes jong. Een hele prestatie, maar u hoeft me niet noodzakelijk te feliciteren. Mijn eigen dankbaarheid gaat uit naar alle mensen in mijn omgeving die me ooit al geholpen hebben, die mij blij en positief maken en op wie ik kan rekenen. En ook naar die ene anonieme persoon die in het voorjaar van 2004 naar een transfusiecentrum stapte om vrijwillig zijn bloed af te staan, zodat ik geholpen kon worden toen dat nodig bleek (nu wel al 5 jaar geleden)
Om deze persoon eer aan te doen, en de vele andere donoren, meldde ik mezelf ook aan in Wieze gisteren om mijn bloedplicht te gaan doen. Helaas was bij mijn laatste gift mijn hemoglobinegehalte te laag geweest en mocht ik gisteren enkel een staal geven, dat onderzocht zal worden. Met een beetje geluk mag ik binnenkort opnieuw bloed gaan geven, want die laatste gift waarvan sprake, dateerde al van juni 2004. Daarna volgenden in mijn geval dan een operatie en 2 kindjes, waardoor ik niet geschikt was als donor. Maar nu dus hopelijk opnieuw wel.
David heeft gisteren wel een half litertje afgestaan. In 5 minuten en 24 seconden was de zaak gepiept.

Wie zich ook geroepen voelt om bloed te geven kan best de site van het rode kruis bekijken. Wie weet heb je het ooit zelf nodig...

1 opmerking:

Ingrid zei

Hopelijk is uw hemoglobinegehalte nu wel in orde.
Ik heb dat ook gedaan sinds mijn 18de, wel onderbroken door verhuis (naar andere land) en zwangerschap.
Bij ons is het heel populair als student bloed te gaan geven en vaak doen vrienden samen een uitstapje naar donorcentrum.
Ik probeer nu ook J te overtuigen om dat te doen, maar hij heeft een beetje schrik...