dinsdag 18 augustus 2009

Poffertjes


Voor het eerst in mijn leven gemaakt, maar daarvoor heb ik wel een speciale poffertjespan moeten kopen, dus het zal zéker niet bij deze ene keer blijven.

Voor mijn verjaardag had ik van mijn zuslief allerlei bakbenodigdheden gekregen, waaronder een pakje "mix voor poffertjes". Ik heb zo een pan gekocht en ben aan het bakken gegaan. Ik ben soms echt een 'stom kieken' want zelfs bij het maken van het beslag (wat een samenvoegen was van mix + boter + melk) ging het al mis. In plaats van 250gr mix deed ik er het ganse pakje van 500gr in, zonder daarbij ook de hoeveelheid melk en boter te verdubbelen.
Nu ja, ze waren al bijna op toen ik dit ontdekte. Ik schat dat ik zo een 150tal poffertjes maakte en ze vielen erg in de smaak. De kindjes hebben ze uit het vuistje gegeten, dus zonder suiker of iets, en ikzelf vond ze lekkerst met een beetje ahornsiroop. Een beetje zwaar wel, maar hoe zou dat toch komen? :-)

1 opmerking:

moeke Vera zei

Ze zien er bijzonder lekker uit. Krijg het water in de mond. Najmie!