zaterdag 19 september 2009

Appel-notengebak




Ik ben ontzettend slecht in recepten volgen. Mauro wou een appeltaart en ik zocht op het net, in mijn kookboeken etc naar recepten, maar altijd was er wel iets van ingredi├źnten dat me niet aanstond of hadden we iets niet in huis.
Dus zei ik al snel 'foert' en deed mijn eigen ding, met een verbazend lekker resultaat, al zeg ik het zelf.
Hier het recept van mijn herfstgebakje


nodig:
A:
200gr zelfrijzend bakmeel
200gr boter
3 el rietsuiker
3 eitjes

B:
2 grote appelen of drie kleintjes, in kleins stukjes
1 el bruine suiker (donkere)
een goede kluts rozijnen
3 a 4 el gemalen hazelnoten
1/2 el kaneel
2 el ahornsiroop
een beetje foelie (kan je weglaten)

Beginnen met alles van de B-groep te mengen in een kom

Daarna eieren en rietsuiker goed loskloppen en mengen met de gesmolten boter. Daarna de bloem toevoegen. En eens het deeg af is, mengen met het appelnotenmengsel.
In een ronde, ingevette en ingebloemde springvorm gieten en 30 minuten in de oven op 175 graden. Klaar is kees, smakelijk!


Geen opmerkingen: