maandag 21 september 2009

Autoloze zondag, sept 2009


Gisteren was het autoloze zondag in vele steden en gemeenten en hoewel onze gemeente daar niet aan meedoet, deden wij toch onze duit in het zakje. We gingen 's morgens te voet op weg met de bolderkar en in de namiddag naar de biomarkt (foto boven) met de fietsen en de fietskar.
Het was Mauro al gans de dag beloofd dat hij eens op de straat mocht fietsen, want hij vind onze tuin daarvoor -terecht- te klein. Maar hij trapt wel goed door onze jongen, als ik met hem de straat op ga om te fietsen is dat té goed voor mijn conditie als ik dat al lopende doe (haha)

Mauro mocht daarmee 's avonds met mij mee om een brood, elk op onze eigen fiets. Fier dat hij was dat hij een stukje langs de grote baan met de vele auto's (ik zeg het u, hier doen ze niet mee met autoloze acties) mocht rijden.
Hiervoor heb ik volgens sommigen wel weer een nominatie voor de getikte-moeder-award op zak, maar soit, het valt best wel mee, het stuk 'stiejenweg' dat we moeten volgen tot aan de bakker is misschien 100 meter, en ik bleef constant bij hem, dus veel kan er niet gebeuren (we moeten zelfs niet oversteken)
Maar schattig! Niet te doen, blinken dat hij deed... daarvoor alleen al zou ik het meteen nog eens doen.



Geen opmerkingen: